Bored out of my mind

Fan vad tråkiga kunderna har varit idag. Har nästan hoppat jämfota av chock när någon sagt hej tillbaka. Och så gott som bara penschisar ute på gatan. No offence, men det är inte riktigt deras cup of tea det som jag säljer.

Haha, bara för att jag skrev sådär nyss kom det in en liten flicka på 1½ år. Där sprack min penschisteori. Mycket söt, hon fick en godisburk av mig. Så snäll är jag. Fast bättre att hon äter upp burken än att jag gör det. Har ju en mumiediet att tänka på*

Sitter och gör en beställning på kläder från Kuala Lumpur. Lite frustrerande att beställa saker man bara sett på bild. Fortfarande är jag en sån novis att jag får ångest varje gång jag ser summor på över 3000 kr. Har hållt på med det här i evigheter nu känns det som. Skickar agenten fram och tillbaka. Mail på chinglish. Deschiffrering på hög nivå. Beställda varor är slut. Damn. Om det fortsätter i denna takt kommer det bli en skön midsommarleverans. Nice.

Jag borde fattat åt vilket håll denna dag var på väg åt redan imorse då jag gick till tunnelbanan bara för att vid spärren märka att jag inte har SL kortet på mig. Fan jävla skit. Tillbaka hem, kolla i gårdagens kappa. Inte där heller. Helvete! Vart faan är busskortet?? Kolla i väskans ytterficka.ÅÅH! Här är den ju. Fan fan fan fan! Hade den med mig hela tiden. Tillbaka till tuben, jättearg på mig själv. Härlig morgonpromenix i duggregnet.

Nej nu måste jag ta mig i kragen och göra en slutlig och bindande beställning. Lägger upp lite smakprov på vad som komma skall. Det förgyller även den grådaskigaste dagen!

          



*mumiediet: något syster och jag såg i ett program på Discovery. Om man enbart äter granbarr och bark i 6 år (inget fusk, fuskar man måste man ta livet av sig) och sedan sakta förgiftar sig själv med arsenik i några veckor, sedan tar en kopp granbarrste spetsad med en dödlig dos arsenik, sätter sig i en grav (utgrävd på förhand förstås) så kommer man förhoppningsvis bli hittat så småningom och då som en mumie. Det är tydligen något som görs i dom kinesiska bergen. Religiöst relaterat förstås. Barren och barken ser till så allt underhudsfett försvinner, alltså finns det mindre värska och mindre chans att kroppen ruttnar. Arseniken ser till att inte ens maskarna vill äta på dig. Alltså konserveras kroppen i finfint skick. Det var iallafall en crazy dude man fick följa i reportaget som gjorde det. Mumifiering på egen hand är dock olagligt i Kina. Är det samma i Sverige tro??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0