Det är varmt och jag har inspirationstorka

Senaste

Låt du hörde: sitter och lyssnar på vintage Robyn (typ anno 1995 då hon hade the frisyr of the decade!!)

Film du såg: The Box tror jag det var. 3 timmar av mitt liv bortkastade, bara sådär. VARNING!

Mat du åt: kyckling/fetasallad. Det tog dock 2 hrs att äta halva. Don't eat and work, folks.

Kram: min kille. Har inte fått nåt butiksbesök på dela dan. Tråkigt!

Puss: också min kille, men jag minns inte så värst för jag hade inte vaknat än. Det var iaf mysigt, det minns jag.

Känslan: glad, jätteglad faktiskt. Sitter och har värsta mellanstadienostalgin tack vare Robyn.

Resa: måste ha varit Parisresan i april. Men om 15 dagar är det dags att inta Beirut.

Glädje: dagens goda försäljning och trevliga kunder. Blev glatt överraskad faktiskt.

Dröm: alltså jag drömmer ganska invecklade saker varje natt. Minns inte senaste dock..

Person du träffade: förutom kund så måste det vara Selma på kafét där jag köpte salladen.

Personen du pratade i telefon med: le boyfriend

Personen du fick sms av: killen där med (alltså är det bara jag eller låter det som att jag inte har umgänge med NÅGON annan förutom honom??)

Gången du åt 7-eleven korv: faktiskt inte alls längesen, två veckor sen kanske. Efter en utgång, förstås. Med majonnäsgurka, förstås.

Gången du var utomhus: var ute med Marley för en timme sen på en liten snabbisrunda.

Gången hela din familj åt middag tillsammans: innan Mexicos senaste VM-match mot Argentina. Grillkväll och supermys med hela gänget.

Saken du köpte: gröna kilklackar och en turkos kofta. Båda HM.

 

Allmänt

Ska bli skoj att: åka till Libanon för första gången.

Ska inte bli skoj att: jobba under dessa varma dagar, har ju ingen AC så det är rätt olidligt faktiskt.

Sparar till: regniga dagar. Och vår eventuella badrumsrenovering som ser ut att behöva göras alldeles för snart..

Pålägg som gäller: äter ju egentligen inte mackor, men ok; ost och skinka och massa bregott.

Önskar att jag var bättre på: sjunga! Åh, vilken dröm det vore att ha en riktigt ljuvlig pipa.

Dagens dryck: vatten. Håller på att torka ut alldeles fullständigt.

Vad saknar du: A/C, mer sommar i detta gudsförgätna land och en rejäl solbränna. Petitesser med andra ord.

Tre band/artister: för tillfället säger jag Robyn, Oskar Linnros och The Whitest Boy Alive.

Vad har du gjort idag: jobbat! Men ska nog hinna med mer än så innan det är läggdags, haha!

Brukar du svära mycket: det beror faktiskt på vem jag pratar med, och vilket humör jag är på. Oftast inte.

Hur tidigt stiger du upp: vaknar runt 7-7.30 men ligger sen och myser med Marley i soffan till kl 9.

På helgerna: samma tid på helgen, faktiskt. Jobbar ofta men gillar att njuta av morgnarna även på mina lediga dagar. Passa på att gå långpromenad, lyxfrukost och nyhetsmorgon och sånt där.

Vad ska du göra ikväll: ska nog laga lite god middag med karln och avnjuta det på balkongen med ett (läs: två) glas vin.

Hur många timmar sover du per natt: helst 9, men inatt blev det bara drygt 5. Alldeles för lite, jag är en riktigt morgonmänniska som helst somnar kl 22.

Vem är snyggast i världen: oj det finns massa snygga! Beyoncé tycker jag är riktigt vacker, t ex. Zac Efron är min secret crush, dock inte snyggast i världen.

Vad är det för veckodag: måndag.

Bästa saken som hände mig förra sommaren: kanske semestern i Spanien med nästan hela familjen. Om det räknas som en 'händelse'.

Favoritplagg i garderoben just nu: min svarta långklänning från Nelly. Vill ha den varje dag.

Längd: 164

Vikt: normal

Byter gärna garderob med: vet inte, kanske Nicole Richie? Hon har en skön classy boho stil. Men jag är rätt nöjd med min egen. Jag har så det räcker, kan man säga.

Byxa eller kjol: kjol! Fast helst klänning.

Mitt rum kan beskrivas som: vitt med lite färgklickar.

Mig själv med tre ord (just nu): varm, småseg och otålig.

Jag tränar: ganska regelbundet. Lite jogg, lite promenader, lite styrka.

Jag ville bli när jag var liten: CHEF. Ser man på!!! Hahaha!

 

 

 

PS. Spana in på Emma Locas fanpage på Facebook för att se nyinkomna varor och lägga in en beställning. Vissa artiklar har redan börjat ta slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0