Arbetsmyra

Senaste tiden har jag, trots folktomma gator, jobbat mer än vanligt. Alltid är det nåt liksom.
Varje dag kommer Marley och jag MINST 30-40 innan öppning. Allt gårdagens grus måste sopas och dammsugas upp, sedan ska hela golvet moppas rent från allt äckligt slask (har blivit bitter på all snö) och hinna torka innan kl 11. Marley passar mest på att vila upp sig inför arbetsdagen under tiden jag gör detta.
Sedan har jag haft massa leveranser senaste veckorna, REAn har kickat igång, sändningen från USA 'försvann', jag letar ny lägenhet för fullt och så har jag bara haft söndagarna ledigt. Och då är det tvätt- och visningsdag. Puh. Blir trött bara av att skriva detta. Tack och lov har jag hållit mig frisk och till och med haft ork att träna OCH laga massa mat nästan varje dag. Inte illa pinkat! *en klapp på axeln till mig själv*
Imorn är det kollektionsvisning av [numph] ute i modecentret vid Järla Sjö kl 9. Lite väl tidigt för min smak, men det är bra för jag måste ju hinna till butiken 10.30 för ännu en omgång med golvmoppen innan vi öppnar kl 11. Den städstunden älskar jag på ett sätt för då brukar jag pumpa hög mexikansk musik och sjunga så hjärtat brister medans moppen och jag sveper omkring längs med kakelplattorna.
It's the little things you know. Trevlig helg alla glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0