A blast from the past

Det finns några anledningar till varför jag gör det jag gör karriärsmässigt. Gudarna vet att det inte är för pengarna (håller tummarna att jag en vacker dag inom en snar framtid kan ta ut LÖN), inte heller är det för att jag är en säljarsjäl utan det handlar mer om att jag älskar kläder och jag älskar att träffa nya människor. Om jag sålde till alla nya bekantskaper jag gjort vore jag tät! En vacker dag ska jag ta säljkurs och lära mig knyta grisen i säcken (konstig liknelse..)

Som exempel har vi den här dagen, sjukt segt, inte mycket sålt. MEN, träffade en helt otrolig kvinna som gjorde min dag. Hon var uppenbart inspirerad av indianer rent stilmässigt så vi pratade lite om det och kom snart in på djupare ämnen. Båda tror på själens kretslopp (flummigt, jag vet) därav hennes medfödda intresse för Nordamerikas indianer, hon har varit en tidigare. Nu har nog inte jag varit något så exotiskt, men jag har nog levt tidigare liv vilket skulle förklara min stora nostalgiska ådra. För att vara en såpass ung människa är jag EXTREMT nostalgisk, i synnerhet vad gäller årtionden då jag inte ens levt. Jag hör hemma på 60-talet, så är det bara!

(HAHA okej true story!! NU NU nu precis kom det in en fransk man och berömde mig för butiken, sa att den var mycket vacker, att han kände sig som att han stigit in på 60 talet och att han tänkte att Brigitte Bardot återuppstått när han såg mig. WOAH komplimang eller vad?? Stört att jag precis sitter och skriver om detta ämne när han klev in, säger då det. Finns inga tillfälligheter vänner, there's no such thing as coincidence!)

 P
Puderrosa och uppsatt hår. Såhär såg dagens look ut, fast mer Jacke O, och (förstås) mindre snyggt än den oefterhärmeliga Bardot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0