Internationell gryta

Här i butiken kommer det in människor från hela världen. Oftast ser jag direkt varifrån kunder kommer (ungefär iaf), men ibland är det riktigt svårt och då tar nyifkenheten över och jag MÅSTE fråga för att lugna sinnet.

Förra veckan hade jag ett par från Transsylvanien. Mycket spännande då jag för tillfället är besatt av vampyrer, i synnerhet True Bloods 'Bill Compton'. Sexy.

Ofta har alla något intressant ay berätta, därför känns det som att jag har världens bästa jobb. Som en aldrig sinande ström av intryck och erfarenheter.
Idag hade jag en kund som var från New York. Förstås frågade jag vad fan hon gjorde här i Stockholm och det visade sig att hon är sexrådgivare håller föreläsningar de kommande helgerna, Barbara Carrellas. Hon har tydligen gett ut en bok som handlar om modern tantrasex i vardagen, för alla läggningar, alla åldrar. Urban Tantra heter boken, ska kolla in den i USA då den inte blivit översatt till svenska, änsålänge. Mycket intressant kvinna! Kan inte tänka mig annat med en människa vars motto är 'Ecstasy Is Necessary' - så sant, så sant.

Nyss hade jag en norsk tjej som köpte den snyggaste pälsjackan vi haft här denna vintern (är avundsjuk som ett troll, för den passade inte mig..) och hon hade varit här i stan på blixtvisit i en timme för att fota Lill Babs döttrar (???) Hon pratade norska så jag förstod kanske var tredje ord och nickade i låtsat samförstånd till resten. Hon kan ha sagt något helt annat och fotat på riksdagen, eller så fotade hon faktiskt Kristin Kasperssen. 

Jahapp hörni. det var dagens highlights, men å andra sidan är inte dagen slut än. Och imorn ska jag berätta om Tropical Thursday nu när jag lovade att göra det för typ hundra år sen. Sorry for the delay!
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0