Ping Pong Queenen

                                                         

Okej, så ni som känner mig vet hur manisk jag blir när jag gillar nåt, right? Min senaste hang-up är rundpingistisdag på Morfar Ginko. My. God. Roligaste upptäckten på länge.

Eller, upptäckt är lite missvisande egentligen. Körde nån tisdag för ett år sen med Inkan, men eftersom vi var dom enda där uteblev runddelen i rundpingis och vi körde riktiga matcher istället. (minns du hur det gick Ink? I brist på gensvar hävdar jag att yours truly vann)

Fick ett infall för 2 veckor sen och drog dit Hip Hop (han sög stackarn), fick med mig Babby förra veckan (han var överraskande bra, får alltså inte följa med igen. He outshines me. Plus att han inte följde The Code*). Igår var det dags igen, då körde vi ett helt gäng, varav Ink var grymmast och Henke fortfarande sög. Emsan var dock en riktig underdog och levererade några grymma smashar. Helt oavsiktligt, förstås. Ändå grymt imponerande. Speciellt med tanke på att hon de första omgångarna inte träffade bollen. Way to go babe!

Roligaste är konstellationerna som uppstår. Nu räknas jag som en stammis och får därmed respekt och uppläggsbollar. Den som bryter mot The Code* straffas i en senare runda med en smash eller sjukt låg boll vid få spelare kvar. Det hela är väldigt intressant.

Nästa vecka blir vi troligtvis ett sjuhelvetes crew som kommer dit och kör upplägg till varandra för att sedan uppnå totaldominans.

Mitt liv är förövrigt väldigt spännande, som ni hör.

* The Code: under omgångens första rundor är det sjyssta bollar som gäller. Tjejer emellan kör man upplägg. Kör du ut någon får du räkna med hämnd antingen från personen i fråga eller dess vänner. När det är få personer kvar kör man mellanhöga bollar så alla ska hinna runt, även personer med taskig fysik (som jag).
Personer som inte följer The Code, kan heller inte räkna med dess fördelar och ska med fördel smashas ut snarast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0