Liftarens guide till Stocktown

Många har undrat hur jag lyckas skaffa så mycket random vänner i butiken, men det har jag  inte ett riktigt svar på, Känner man genuint intresse för någon, och visar det också, blir det väl naturligt. I'm an easy-going person liksom.

Något jag anstränger mig mycket för är mina kära turistkunder. Vet inte hur många kartor över Stockholm jag stått och kladdat över, gett shoppingtips men mest förslag på bra klubbar och barer. Åren har ju inte gått in vain om man säger så, en del har man sett och upplevt och inte en dag för tidigt har jag insett att Stureplan inte är my cup of tea helt enkelt.

Hade två irländskor och deras kompis från Gbg inne nyss, självklart skulle jag köra min grej med dom också. Tipsade om Södra Teatern (förstås), Mosebacke (förstås), Debaser (förstås), Ljunggrens, Bauer, Vampire Lounge och... inte så mycket mer. Det kommer man långt med vill jag påstå.
Roligaste är när jag tipsar om ställen som jag själv tänkt gå till den kvällen, stöter på mina turistkunder på klubben och sen festar med dom, där snackar vi random.

Allt handlar om att leva, vara spontan och inte inkränka sig i invanda mönster. Grym vänskap kan komma när och var som helst. (säger jag som går till samma gamla uteställen jämt hahahaha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0