I see mexicans all the time



Brukar säga att min enda talang är att identifiera en mexikan från 50 m avstånd. Vet inte vad det är som gör det, om det är utseendet, kläderna, sättet att gå.. mustaschen.. pistolen.. ammunitionshölstret.... sombreron... Jag måste vara synsk!

Haha nä men skämt åsido, jag är verkligen grym.

När en person kommer in i butiken som jag misstänker är mexikan måste jag smidigt byta musik från vad det än är som spelas för tillfället till ett mexikanskt band, oftast Belanova om det är tjejer, annars Cafe Tacuba. Får jag ingen reaktion då, ja då försöker jag frammana en dialog så jag hör var kunde kommer ifrån, för något jag inte kan hantera är ovisshet. När jag får mexikanvittring på stan brukar jag ringa mamma och snacka högljutt i mobilen med den bredaste slangdialekten för att se om personen reagerar. Det har hänt att jag följt efter folk in i butiker bara för att få veta om jag hade rätt eller inte.

It's sick, I know. Men jag behöver få veta att jag har rätt, och det kära vänner, det är viktigare än allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0