En svärmorsdröm

Var på Á La Crêpe igår med L Word gänget. 

Jag åt förövrigt en gallette med kallrökt lax, pepparotskräm, bladspenat och crème fraiche (INTE crème fraise - jordgubbskräm, som det stod på menyn haha). Grymt god. Lite citron på det. Mmm.. Delikat!

Gick ut och rökte efter den tunga middagen medan vi väntade på efterrätten (yes, I'm a svuller). Vädret var som bekant riktigt vidrigt med ett jobbigt disregn som blåste in i ansiktet på en. Då parkerar en kvinna sin cykel och vi börjar prata om just det, vädret alltså. Supertrevlig, hon fick låna min tändare samtidigt som en ung kille kommer på cykel även han. Dom hälsar kärvänligt på varann och han ska gå in för att paxa bord, men så vänder han sig om i dörren och säger

- Du var på Morfar Ginko igår och spelade pingis, eller hur?
- Eeh ja, justdet. Jag var där och smashade sönder stället!

 tystnad

Mamman undrade vad han hade frågat, jag berättade.

- Ja han jobbar ju där
- Jahaa okej. Bra ansiktsminne han har.
- Ja jo det har han väl kanske, men mest tyckte han nog du var söt. Dom minns man extra bra. Så fin kille. Riktigt bra kille, världens gulligaste..   (menande blick)
- Ja säkert, jättefin. Ska in nu, men ha det så bra då.
- Vi ses kanske därinne, eller så ses ni på Ginkos!

Gillar hur mamman sålde in sin son så stenhårt. Jäkligt sweet. Min mamma försöker sälja in mig hos sin rörmokare. Inte så jäkla sweet.




-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0