Bea - The intern

image33

Har under 7 veckors tid haft sällskap av en grymt sweet brud. Hon kom in här en dag och frågade om hon fick göra sin praktik här.
-Javisst, sa jag.
Utan att riktigt veta vad jag tackat ja till. As usual, alltså. Tänkte att i värsta fall kan man ju alltid skicka hem henne och skriva under alla papper. Om hon visar sig vara en riktig pain in the ass.

Föga anade jag att det var samma hysteriska tjej som köpte en rosa jacka i somras och som hade en blogg där jag läst om butiken. Behöver väl knappast påpeka att vi kom överens?
I torsdags var det sista dagen och under blomutväxlingar och kramar blev det faktiskt riktigt rörande. After-worken blev desto vildare och fick mig dagen efter att önska mig bort till ett annat universum. Vilket skylten på dörren "Öppnar senare pga sjukdom" och jag själv i soffan i butiken. Fosterställning. Letandes efter ett ställe att spy på. Ja, ni hör ju. Så kan det gå och Bea, du kommer vara oerhört saknad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0