Valium, anyone?

Nä nu får det vara nog!

Vaknade 3.40 idag. Detta trots att jag kommit hem vid 23 efter några öl. Vad är det som krävs för att jag ska få en sjysst natts sömn?

Nu har jag testat Nyquilmetoden, Tylenol PM-metoden, somna med/utan TV, nykter/drucken, hungrig/mätt, utmattad/fräsch. Resultatet blir detsamma varje gång. Antingen sover jag 11 hrs och vaknar groggy och seg eller så sover jag 3-4 hrs och vaknar pigg men blir toktrött och lättretlig senare på dan.

Vad ska jag göra? Har ni några bra tips?

Idag har det gått så långt att jag gick på promenad vid 6.30. Låg och tittade på bl a Lättlagat, Ricki Lake, Judge Judy, Cops och Ellen (grymt cinco de mayo mexico-tema hade dom btw) innan dess. Fick intellektuell härdsmälta av all trailer trash people dock. Panikade och kände mig tvungen att gå ut och få tiden att gå. Nu ska jag testa om träning får mig att sova bättre. Fatta hur illa det är!! TRÄNING!

Kommentarer
Postat av: Maximilian

Skaffa dig frid. Fysisk aktivitet är en bra start. Jaga inte dig själv i marken. Ta hand om dig själv och då menar jag inte bara shopping-sprees och spa-weekends. Den största delen lever vi ju i vardagen. Det är där vi kan göra störst insatser för vårt eget välbefinnnande. Skull skriva "lycka till" men det låter så ofta sarkastiskt och det är inte meningen.

2007-10-31 @ 11:09:26
Postat av: Emma

Maximilian: Tack ska du ha igen! Jag försöker hitta lugnet, tycker jag har det men mitt undermedvetna menar nog annorlunda.. Tydligen, eftersom det här händer. Frågar igen, vem är du?

2007-10-31 @ 14:11:23
Postat av: Maximilian

Maximilian är Maximilian. :)

2007-10-31 @ 14:53:35
Postat av: baristan

Max är 100% kan inte bli mer.
tack för sjukt rolig kväll,
du vet ju att med oss äger vi stället vi sitter på. alla älskar skratt och sjuka skäm,
you DA girl

2007-11-01 @ 00:09:59
URL: http://baristasnack.blogspot.com
Postat av: Emma

Maximilian: okej, jag får väl finna mig i att du är mystisk. Det är lugnt!

baristan: haha alla älskar skratt och sjuka skämt, ja. Dock ligger smällkaramellen på en helt annan nivå HA HA. Frågade Hasse igår, han tyckte hip hop o jag var asäckliga..

2007-11-01 @ 11:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0