The littlest things

Ibland är det otroligt hur små gester kan förgylla, eller förstöra, ens dag. Som tur är vaknade jag på rätt sida idag och detta inlägg ska präglas av min nyfunna optimism!

Igår mådde jag inte alls bra, kände mig sjuk och smådeppig efter att ha fått höra att min tå skrumpnar ihop framför mina ögon. Så ringer min brorsa kvart i fem och säger  "Stäng butiken tidigt, jag hämtar dig om 10". Yippie! Stängde, räknade och släckte på nolltid. Hem till mamma, äta massa gott. Blåbärspaj, bara en sån sak.

Idag när jag kom till Gamla Stan (en kvart för tidigt) hittade jag en nyöppnad espressobar! Perfekt för morgnar då jag inte sover hemma och kan få min dagliga dos på dellos.
 
När jag väl kommer fram står min kära vän Emsan där, redo med en stor kram.

Just det, höll på att glömma vad som startade dagens goda kedja. Fick till den perfekta rödmålade munnen imorse. Gwen Stefani ain't all that 'n a bag o' potato chips.

                                                           image14

Såna små saker, det är vardagslycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0