Please Mr. Postman

Lyssnade på min Motown-skiva hela förra veckan, den här låten (by The Marvelettes) fastnade, kanske lite extra för att Paul kör en version av den varje vecka hos Letterman när dom ska läsa upp insändare.

Här i Gamla Stan jobbar världens sötaste postgubbe. Han lämnade post hos oss på El Indio varje morgon med ett "hepp hepp, happ, hepp" - inga ord, men muttranden fyllda av kärlek. Sen jag flyttade över gatan och bytte öppettider har vi glidit isär lite. Det är alltmer sällan han lämnar in posten, oftast ligger den där innanför dörren när jag ska öppna. Alltid lika sorgligt. Vi hinner aldrig prata längre. Hur går det med kören? När ska dom uppträda nästa gång? Ingenting vet jag nuförtiden.
Senaste månaderna har det varit två andra som delat ut, och eftersom dom är noviser är dom alltid sena och kommer till mig efter öppning. Igår frågade jag efter min gubbe, gissa om hon gjorde min dag när hon sa att det här är hans sista semstervecka! På måndag kommer han tillbaka. Jag längtar jättemycket. Hoppas han berättar allt om hur det var på körlägret.

"Oh yes, wait a minute Mr. Postman.. Is there a letter in that bag for me?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0