Living the dream

Har varit sjuk på senaste. Ovanligt, säger dom som känner mig (med tydlig ironi alltås). Inte dödssjuk förstås, men förutom min vita tå och div andra krämpor har jag haft hosta. Det är min mardröm, att ha en förkylning som går ner i luftrören. Efter ett antal luftrörskatarrer och lunginflammationer vet jag att det inte är någon lek.

Så, I declare war. Mot hostan. Har druckit en halv flaska Mollipect (dagtid) och mer än en halv flaska Nyquil cough (nattetid). Tror jag har blivit beroende av sömnmedlet i det senare. Imorse vaknade jag kl 6 av att jag hade hemsk torrhosta. Jag blev knappast friskare av att ha gått på fotbollsmatch och skrika klackramsor (min kära medföljare frågade vad Tel Aviv var för land. Hahaha. Följdfrågan är då: räknas AIK numera som vårt landslag?)

Iallafall, ner med en klunk Nyquil [cherry flavor], lite vatten, titta morgonnyheter 2 min, totaldäcka.

Drömde att jag praktiserade på Dellos. Skulle göra mackor, en Collina för att vara exakt. Jag visste inte vad den bestod av, mådde jättedåligt för att jag var sämst på att göra mackor. Önskade att jag jobbade med något jag gillade, kunde. Något mer givande, som passade min person.

Sen vaknade jag (sjukt sent, men jag var ju trots all high on Nyquil). Hux flux så var drömmen sann. Jag har en klädaffär. Shit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0