Kejsarens nya kläder

Ska på maskeradfest imorn. Inget låter så kul och höjer förväntningarna så mycket som en maskeradfest. För en kväll får du klä ut dig och vara vem/vad du vill. Ultimata förutsättningarna, om det inte vore för att det är så förbannat svårt att veta vad man ska klä ut sig till!

Visst, bag-lady är en klassiker, men jag vill inte göra mitt första intryck som skabbig uteliggare. Snygg ska man va! French maid, sjuksköterska, catwoman, allt sånt är så jävla obvious och corny. Går fetbort. Jag tänker heller inte lägga ut nån förmögenhet på kläder så det ska helst vara sånt jag redan har, eller kommer använda fler gånger efter imorn.

Nu har jag dragit ner alternativen till dessa tre:

1. Foxy Cleopatra

Afroperuk, hoochiemamatröja, jeans och en jävla massa brunkräm och glittersmink.

2. Morticia Adams

Svart, lång, tajt klänning. Vitsminkad med röda läppar och lösögonfransar.

3. Hippie

Utsvängda jeans, flower-power, batik t-shirt, sandaler eller barfota.

                 image24

Nu känner ju jag mig själv och vet att efter ett tag när man druckit lite försvinner en del av glamouren så det ska vara en så lättskött utklädnad som möjligt. Alltså lutar det åt hippie. Jag kan liksom se hur mina lösögonfransar hänger på sniskan som döda spindlar, eyelinern är utsmetad runt, och under, ögonen. Peruken är på någon annans än på mitt huvud, mitt egna hår är helt knorvigt och okammat. Jag lär se mer ut som en avdankad öststatshora än varken Morticia eller Foxy  Sen ska jag ju åka kommunalt dit också. Tror inte Foxy åker pendeltåg. Det blir nog hippie imorn, eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: el gringo

only one option...

http://www.youtube.com/watch?v=yyRk6X8rXTI

2007-10-26 @ 13:41:17
Postat av: Loca

Gringo>> Hahaha gillar idén men tror den är ohållbar tyvärr.. Gillar också att du har återvänt till kommentatorsfältet :)

2007-10-26 @ 14:35:23
Postat av: el gringo

:-)Om du inte vill gå bootylicious så:

http://www.youtube.com/watch?v=pyTUF5gP2KE

...lite inspiration?

2007-10-26 @ 15:18:31
Postat av: Loca

GRYM INSPIRATION!! Man kan alltid lita på dig och dina youtubelänkar :) Nuförtiden är dom iaf inte så långsökta haha errhhmm :P

2007-10-26 @ 17:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0