Jag - en inspirationskälla?

I'm in need of serious help.

Ska föreläsa imorn bitti för elever på min gamla gymnasieskola. Det är sistaårselever som läser ekonomi och ska starta UF-företag, liksom jag gjorde för x antal år sen.

Har ingen aning om vad jag ska säga. Måste ju väcka någon slags av entrepenörsanda genom mitt föredrag, men hur? Min situation var ju unik och extremt lyckosam,
"Hörni allihop! Skaffa er en pappa som har en ledig lokal mitt på en av dom mest trafikerade gatorna i Stockholm. Be om investering. Outsourca bokföringen. Hitta sjyssta vänner som renoverar för en billig penning. Sen är det klart!"

Läraren som kontaktade bad mig försköna sanningen lite, säga att allt jag lärt mig kommer från skolan. Hoppas bara dom inte grillar mig med jobbiga frågor, typ om administration 'n shizz, då kör jag Zlatan-style på intervjutekniken, "Inga kommentarer. Nu är den här intervjun slut."
Minns ju ingenting av vad man fick lära sig i skolan, tror jag är en sjukt dålig inspirationskälla faktiskt. Var grymt oinspirerad sista året, gick mest runt och slackade vid biljardbordet i sällskap av andra spillror (nämner inga namn.. Anton, Björne, Anton...). Lärde jag mig något? Säkert. Något jag minns och utnyttjar idag? Högst tveksamt.

Ska sätta mig ner och förbereda lite nu. Tips tas tacksamt emot!

Update !!
Fick precis mail av Fek-läraren, som svar på mitt panikmail om vad faan jag ska prata om.

Hej Emma!

Det räcker att du kommer hit, visar upp dig - så skrattar och pekar vi lite, sedan blir det lunch =)


Hahaha.

 




Kommentarer
Postat av: KG

hahaha till skillnad från nu menar du???

Citat: Var grymt oinspirerad sista året, gick mest runt och slackade vid biljardbordet, du har mao bara bytt ut biljardbordet mot kassaapparaten?

2007-10-22 @ 18:08:56
Postat av: Emma

KG>> Jag börjar tröttna på dina slackerkommentarer ska du veta!! M a o, det är fan förtal ;)

2007-10-23 @ 12:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0