Designerdebut

Under många år har jag sytt konstiga klädkreationer till mig själv. Ibland har man tid och massa kreativ inspiration, ibland inte. Det är främst därför jag inte satsar på att sy upp en kollektion till butiken. Än.

Nu på resan lät jag iallafall sy upp en del modeller för att testa på. Det var bland det jävligaste jag vart med om. När man inte gör det själv ur eget huvud är det svårt att få andra att förstå vad man vill ha.
Första utkastet på kläderna var.. ja, det var så illa att man fick lust att börja grina över misshandeln som utövats mot tyget.
Andra utkastet började man ana ett ljus i slutet av tunneln.
Tredje visningen var jag helt  förjävla magsjuk och febrig när jag såg, men det sägs att det var helt okej. Det visar sig så småningom, I guess..

Summan av kardemumman jag ville komma till var att i helgen såldes min första designade produkt! En plånbok i lammnappa med svart satinfoder. Nu går någon omkring med något som jag ritat upp. Sjukt nice!

Designerkarriär here I come!


Kommentarer
Postat av: Angie

GRYMT!! Fasen va coolt! Nu vill jag bara se kläder som du sytt alldeles själv på folk också!!

2007-10-22 @ 14:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0