Dagens rockad

(Gills rockad som ett ord ens? Syrran och jag använde det iaf flitigt på resan som synonym for omflyttning. Ska kolla på Wikipedia!)

Bytte plats på datorn från fönstret till soffbordet, så nu sitter jag här i den mysiga röda sammetssoffan och skriver. I like it! Konstigt nog är det svinkallt här så det blir ingen permanent flytt. Dessutom ser butiken läskigt tom ut när ingen står bakom disk så proffset i mig kallar. Största anledningen är dock att min iPod har bedrövlig musik så datorn måste tillbaka och provide-a lite fräschare toner.

Haha, check this out:

Ordet rockad används i överförd betydelse om andra platsbyten, till exempel när två tjänstemän byter uppgifter.

Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Rockad

Visste väl att min hjärna är värd sin vikt i guld.. I knew it all along!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0