Lite lördagsfilosofi

Otroligt nog, i både mina och säkert era ögon också, är jag hemma ikväll. Ensam. EN LÖRDAG!

Jag är i chock. Med tanke på hur jag ser ut just nu är det en större chock att jag ens lever och andas, för det ser inte ut som det. Likblek, ringar under ögonen, stela fingrar och leder, glanslöst hår.. Jeez, jag ser ut som ett av "Dr G - Obducent"s undersökningsoffer. Not good. Not good at all.

Så, som en tjänst för allmänheten och som ett tecken på god sed, stannar jag hemma ikväll. Trots att jag är ganska pigg. Trots att jag har pengar kvar. Trots att det finns massa bra klubbar att gå på. Trots att jag har pengar kvar från igår. TROTS ATT DET ÄR LÖRDAG. Punkt.

Jag har ändå ingen att gå med, alla mina vänner tumlar omkring i exakt samma bakisbåt som jag.

Nej, nu blir det SNL istället. Komedi på lagom intellektuell nivå.

Btw, någon som har några tips på bra sätt att bli varm på? (sexuella anspelningar undanbedes, tack)
Min lägenhet är fortfarande iskall, 14 grader skulle jag tippa på. Jag har nu på mig: linne, tröja, stickad tröja, yllekofta, mjukisar, strumpor, raggsockor, tofflor, duntäcke och varm laptop. Ändå fryser jag. Huanemej. Tur att jag sticker till Mexico nästa vecka. Här kan man ju inte bo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0