En stjärna har fallit

Läste igår på text-tv att Hingis åkt fast för doping (kokain).

Kunde inte låta bli att känna mig lite vemodig. Hon är en av dom få personerna jag idoliserat. Det var pga henne jag började älska tennis.
Kommer ihåg hur jag köpte massa tenniskläder i tron att det skulle förbättra mitt spel. Tvingade mina tenniskunniga vänner att planka in på grusbanorna med mig för lite volleylektioner. Satt uppe hela nätterna för att se Hingis spela i Australian Open (tidsskillnad you know). Grät som ett barn när hon förlorade finalen mot Capriati. Gjorde t-shirts med Hingistryck på, började kalla mig själv för Hingis. Tränade på min backhand så det skulle vara mitt starkaste slag, liksom hennes. Ju mer jag berättar, desto mer patetiskt låter det hela. Hahaha

Värsta var nog att jag fick för mig. på största allvar alltså, att jag skulle bli den första icke-skolade tennisspelerskan att vinna Wimbledon. Vilken värld levde jag i?? Till saken hör ju att jag inte alls var 7-8 år utan faktiskt över 15.

Anyhoo, nu har min delusion varit över ett bra tag. Älskar inte längre Hingis, men min kärlek till tennisen är iallafall intakt.

Kommentarer
Postat av: malin

hej!
tänkte kolla med dig öppetider imorgon och om du har kvar den guld-paljett-tröj-klänningen grejen? :D
pusspuss

2007-11-02 @ 22:05:48
URL: http://discomebaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0