Mexico was here

För den som inte visse är ju jag halvmexare, nästan så att jag är sugen på att säga 60/50 men nu finns det ju bara 100% Emma så det blir väl 50/50 ändå..

På begär av min favvo spermcleaner ska jag skriva detta inlägg eftersom det saknas fler, trots att jag är mer än lite onykter. Kunde ju knappast låta bli när jag såg vad som erbjöds. Kanske ska börja med att berätta var jag var under kvällen?

Som de flesta stockholmare vet har det ju varit Tail Ships Race här i veckan och en av de största (och den allra vackraste) båten var just från Mexico. Cuauhtemoc heter den, och för de invigda kan jag berätta att det även är min brorsons mellannamn och de intervjuade därför brorsan på abc nytt häromdan. (om du hittar länken från i torsdags, skicka den!!!!)
Anyways, social och trevlig som jag är blev jag vän med en sjöman och gick på sjömansfest igår (jävligt Sex & The City!!!! För ni minns väl det avsnittet?) hahaha det var typ jag och 500 snubbar i vit hatt på Kulturhuset och sen så lovade jag att gå på söndagens ceremoni där på deras segelbåt. Jag väntade mig inte mycket, men det va SJUKT god mat, SJUKT mycket alkohol och SJUKT mycket "pratglada" mexikanska sjömän..
Det absolut bästa var att så fort jag kliver på båten ser jag ett litet barbord på däck och inser att ölen dom serverar är min absoluta favvoöl TECATE LIGHT. Jeeeez... Vilka är oddsen när det finns andra typ Corona, Sol, XX Lager etc.. Och så kör dom på min största last... Ja. jag va ju tvungen att passa på så det är deras fel att jag är lite småfull nu och eventuellt öppnar sent imorgon. Så ni vet vem ni ska skylla på! Btw fick jag höra från flera håll att jag och N var festligast på festen så jag är lite orolig för mitt rykte nu. Vill man va festligast? Det låter lite VÄL festligt. Det har en något spillrig klang..

Aaah nu ska jag och min fylla sova ut för imorgon ska jag upp tidigt ändå. Dellos öppnar 8.30 och då ska jag visa dom en film från festen ikväll. Genom konstiga omständigheter har dom blivit besatta av mexikansk folkmusik (jag kan haft ett finger med i spelet) så nu ska jag visa hur den svenska mariachin låter. Och sen åker båten iväg kl 10 så då måste jag säga hejdå till mina nyfunna best friends. Good night second best friends!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0