Tunnelbanemyntets baksida

Varför ska alla jäkla mynt ha en dålig baksida?? Varför kan det inte finnas nåt vackert där istället? Något som INTE involverar pisslukt, spyor, lyfta armhålor med svettstank.. You get it.

Senaste var ju att jag skulle köpa busskort eftersom jag var trött på att bli trakasserad av byggarna vid Södermälarstrand, dessutom är ju min fot handikappad. Nu kanske jag ska fixa körkort och bil för att slippa all skit på t-banan istället.

Spärrvakten här i Gamla Stan har tagit mig som sin biatch. Ibland får jag åka gratis för då är det snygg-måndag eller kanske snygg-torsdag, och då åker alla hetingar gratis (ja, jag är tydligen tilläckligt het). Då gillar jag honom litegrann. Även fast han är en fet 40 årig stekar-syrian. Gratis är gott.
Igår frågade han om jag var stammis. Hur kan man va stammis till en t-bane station? Är inte alla stammisar till stationen där man bor och den där man jobbar? Jag har kommit fram till att det är något fel på honom. Min första ledtråd borde varit att jag kvalificerade mig till snygg-måndag.

Nu ska jag planera min flyktväg för att slippa min dude på vägen hem. Jag kanske kan promenera till Slussen och ta tuben därifrån. Det är SÅ värt smärtan i foten. Eller köra solglasögon+mobil+peruk movie-star-paparazzi-looken. Då lär han ju inte känna igen mig. Det dåliga i den planen borde väl vara det faktum att jag går omkring så jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0