Traditionalist? Ja visst?

Så sjukt när man upptäcker nya sidor hos sig själv. Okej, jag är bara 21 år och kommer lära mig nya saker om mig själv hela tiden, men ändå. Det blir lite som att man har hållt på och ljugit för sig själv, stirrat in i väggen, living a lie! Nä nu överdriver jag, men lustigt är det.

Idag skulle jag till banken och, självklart, hamnade jag bakom en dam som skulle göra alla sina bankärenden (inklusive köpa och sälja aktier, föra över pengar mellan konton motsvarande denna transaktion PÅ KRONAN. Varför på kronan?? Vad för dåligt kan hända om man får 14 kr över?? Tänk om kursen går upp 1 öre, då räcker ju inte pengarna. Helt ologiskt beteende.) När det äntligen blev min tur och jag var klar 2 sek senare började jag reflektera över mitt val av bankkontor. Varför just SEB? Varför just detta kontor vid Mynttorget? Svaret är så pass enkelt och det är inte för att jag jobbar här, för det gjorde jag inte för 6 år sen. Det är bara för att pappa har sitt konto hos dom. Därför har mamma, brorsan, brorsans fru, systern och jag det. Säkraste chansningen är att syrrans barn också har det. Why why why? Dom är sjukt dyra, inte alls nära där någon i familjen bor men ändå måste alla hit till Gamla Stan för att fixa våra bankärenden. Allt är pappas fel. Vi vill gärna se oss som liberala och öpensinnade men vi handlar där pappa handlar, samma bank som pappa, köper resor på Indcen resebyrå (för så gör pappa).
Jag äter Grevé ost för det gör pappa. Gott gräddat grovbröd, Pastejkökets leverpastej, Leksandsknäcke, Illustrerad Vetenskap. Alla dessa beroenden är pappas. Även mitt val av mobilabonnemang, Tele2. Självklart har också alltid varit att David Letterman är bästa kvällsshowen, och det tycker jag än idag även fast Leno har jäkligt rolig monolog, men det skäms jag lite för att tycka.

Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0